ponedjeljak, 11. veljače 2019.

Najotmjeniji div u gradu

Najotmjeniji div u gradu. Morali ste čuti za nju, ali isto je tako moram spomenuti jer nam je jedno vrijeme bila apsolutni hit. Vjerojatno je već prežvakana u osvrtima i recenzijama, postoji čak i kazališna predstava, ali ne mogu ne osvrnuti se na nju. Koliko sam uspjela vidjeti, uglavnom je rasprodana, tako da obavezno potražite u knjižnicama. Autorica je Julia Donaldson.

Kad sam razmišljala što ću i kako napisati, spontano sam počela pjevušiti stihove iz slikovnice koje smo M. i ja opjevale prilikom čitanja: "Kravata što moja bila je prije..." Dođe M. i pita: "Mama oćemo opet posuditi ono kravata što moja bila je prije..." I pjeva ona dalje i vidim da još uvijek zna cijelu pjesmicu napamet, čak i bolje od mene, sjeća se da se div zvao Jura i sličnih detalja.



Inače sam stalno zaobilazila ovu slikovnicu na dijelu s knjigama Julie Donaldson jer mi je izgledala neugledno i neprivlačno. Što se tiče njezinih knjiga, obično surađuje s dva ilustratora: jedan je Axel Scheffler, a druga je Lydia Monks. Slikovnice koje je ilustrirala Lydia Monks na prvu osvajaju, pogotovo ako ste žensko. Šarene, šljokičaste, vesele, mame vas; one koje je ilustrirao Scheffler su drukčije, tamnije, recimo nezgrapnije, ali to ne znači i lošije. Zbog svojih sam vlastitih, nazovimo ih, predrasuda odugovlačila s tim divom da bi na kraju to bila ljubav na prvo čitanje. A onda i svako sljedeće.  


Priča je vrlo jednostavna: div Jura, najneuredniji div u gradu, uvijek nosi istu zakrpanu odjeću. Odluči kupiti novu odjeću i postati najotmjeniji div u gradu, ali putem kući sretne životinje u nevolji kojima je ta odjeća puno potrebnija pa je razdijeli. Svaki put kad nešto podijeli, opiše to u stihovima koji se na svakoj stranici ponavljaju te tako dobijete pjesmicu.

Vrlo jednostavna priča i prepoznatljiva poruka, ali način na koji je ispričana, savršeno za klince!  Da, to je jedna od onih slikovnica koje vam jednostavno uđu u uho zbog puno ritmičnih ponavljanja stihova i savršena je za čitati na glas.

Slikovnica će vam također biti zgodna da popričate s djetetom o dijeljenju i pomaganju potrebitima, da razvijate empatiju i suosjećanje. Sigurno će vas osvojiti kao što je i nas. 

Nema komentara:

Objavi komentar