ponedjeljak, 29. travnja 2019.

10 malih zvijezda

Ovu sam slikovnicu namijenila mini Slovuljku, ali ju je toddlerica prisvojila za sebe čim ju je vidjela. Zove se 10 malih zvijezda s podnaslovom Zabava s brojevima za male učenike. S engleskog ju je preveo Mate Maras, izdavač je Znanje, a cijena 69,00 kn. Podatke o autoru i ilustratoru ne nalazim.
Prilikom kupovine dvoumila sam se uzeti 10 malih zvjezdica ili 10 malih medvjeda, što je druga slikovnica iz serije. Na kraju je odluka ipak pala na zvjezdice, zbog naslovnice koja baš poziva na čitanje prije spavanja. 

Slikovnica je oblikovana tako da priču počnete sa 10 malih zvjezdica koje sjaje na nebu, zatim jedna po jedna padaju i tako odbrojavate unatrag do kraja slikovnice. Na svakoj je stranici to popraćeno sa dva stiha. Prate ih zaista preslatke ilustracije nježnih noćnih prizora životinja koje se spremaju na spavanje u raznolikim okruženjima: kravica i maleno tele na seoskom imanju, kit i njegovo mladunče na moru, majmunčići u džungli, pingvini na ledu i slično - sve pod nebom obasjanim zvijezdama. Na samom kraju, na spavanje odlaze zvijezde, a proviruje sunce i sviće novi dan. 
Najbolja stvar u ovoj slikovnici po meni su ilustracije - baš su bajkovite i nježne, idealne za čitanje prije spavanja kad se M. stisne k meni baš kao mladunčad svojim mamama na ilustracijama. Prijevod mi na mjestima djeluje nekako arhaično. Vjerujem da je teško prevoditi slikovnice, a pogotovo rimovane, ali, eto, to bi bila moja zamjerka. Ne znam kakva je što se toga tiče slikovnica 10 malih medvjeda , jer je nisam ni stigla prolistati u knjižari. Svi koji su god uzeli ovu slikovnicu u ruke u mojoj kući u proteklih tjedan dana, bilo djeca bilo odrasli, svi su pitali zašto ne svira ili gdje se upali? Te zvjezdice baš djeluju kao mali gumbići koji bi mogli nešto odsvirati, ali na žalost, ovo nije takva slikovnica. Zvjezdice su baš pravi mamac za prstiće i jednostavno ih morate dodirnuti.

Unatoč mojim zamjerkama,  M. je obožava, a ona je ipak glavni recenzent, pa tako mi i dalje svaku večer čitamo i brojimo i gledamo koja je to zvijezda pala, i još malo brojimo, sve dok ne utonemo u san.

Nema komentara:

Objavi komentar