petak, 23. kolovoza 2019.

Što me čini hrabrim?

Slikovnice Heidi i Daniela Howartha inače jako volim i veselila sam se kad sam otkrila ovu malenu zbirku koju čine slikovnice Zašto se bojim?, Što me čini tužnim?, Što me čini sretnim? i Što me čini hrabrim?. Dosad smo pročitale dvije: Što me čini hrabrim? i Zašto se bojim?. Ova mi kornjača nešto nije baš sjela pa sam posudila Zašto se bojim? da vidim je li do mene ili do zbirke. Pa evo naše mini recenzije. 


Priča govori o maloj kornjači koja nakon rođenja, nakon izlaska iz svoje ljuske, svog jajeta, mora požuriti do mora i mora biti hrabra jer oko nje vrebaju opasnosti, a ona je, naglašava se, sasvim sama, bez mame i tate. Među morskim algama upozna još mnogo sebi sličnih kornjača i pratimo je dok ne ostari. Priču naravno prati mnoštvo ilustracija iz morskog svijeta i života kornjače. 



Pretpostavljam da bi se s malenom kornjačom trebalo poistovjetiti dijete koje se nađe u neobičnoj okolini i nepoznatoj situaciji, na primjer ostavljeno samo u vrtiću. Slikovnica bi ga trebala ohrabriti i ojačati mu samopouzdanje i vjeru u sebe. Malena kornjača uspije se dokopati mora, pronaći prijatelje i sretno živjeti i sam tekst prepun je ohrabrenja i pozitivnih poruka. 

Prema naslovu slikovnice, mislila sam da je ova priča isključivo usmjerena na dječje emocije, a kad ono u dodatku, sve samo nijedne riječi o strahu i hrabrosti. U dodatku se nalaze informacije o životu kornjača i pitanja za raspravu vezana uz životinje. Malo sam bila razočarana jer sam očekivala nešto korisno vezano uz strah i odvajanje od roditelja, nešto iskoristivo jer imam dijete koje se baš ne voli odvajati ni ići u vrtić.  Kao što rekoh, Howarthe inače volim, ali ne mogu si pomoći, ova mi je serija njihovih slikovnica jednostavno dosadna. Isti sam osjećaj imala i kad smo čitale Zašto se bojim?. Očekivala sam nešto korisno vezano uz emocije iz naslova, a ostala sam praznih ruku. Evenio slikovnice ipak nemaju premca kad su u pitanju dječje emocije.  
Ako tražite nešto kako biste prevladali strah kod djeteta, ovu mislim da možete preskočiti; ako vas zanimaju kornjače, onda je definitivno dobar odabir!

Nema komentara:

Objavi komentar